Jak zrzucić brzuch w miesiąc?

Odpowiedzi na tytułowe pytanie szukamy szczególnie tuż przed samymi wakacjami. Mocno spóźnieni pragniemy nadrobić wiosenne lenistwo i pozbyć się zbędnego tłuszczu, głównie z brzucha. Czy istnieją sprawdzone, skuteczne metody pozwalające zrzucić brzuch w miesiąc?

W 30 dni można zrobić naprawdę dużo. Jeśli Twoja nadwaga jest niewielka, to istnieje szansa, że miesiąc będzie wystarczającym okresem by się z nią uporać.

Jak zrzucić brzuch w miesiąc – ćwiczenia

Plan treningowy powinien być bardzo intensywny. Jeśli aktywność fizyczna nie jest nam obca możemy od razu zacząć z wysokiego „C”. W ciągu tygodnia powinniśmy realizować sześć treningów.

Kluczem do sukcesu są ćwiczenia aerobiczne (bieganie, pływanie, jazda na rowerze itd), które to powinny stanowić podstawę planu treningowego. Z każdym kolejnym dniem treningowym należy zwiększać obciążenie (wydłużać czas treningu).

Równie ważne są ćwiczenia siłowe. Można je realizować zarówno w domu (plan treningowy domatora) lub na siłowni. Sugerujemy wykorzystanie izolujących brzuch. Należy pamiętać, że zwiększanie obciążenie nie powinno wpływać na technikę wykonywania ćwiczeń.

Aerobik – najlepszy na płaski brzuch brzuch?

W opinii wielu ekspertów ćwiczenia o charakterze aerobicznym są jednymi z najbardziej efektywnych jeśli chodzi o wpływ na ogólną kondycję organizmu. Czy aby na pewno? Czy ćwiczenia aerobiczne faktycznie są tak skuteczne?

Efektywność tzw. aerobiku kreuje się na bardzo wysokim poziomie. Ćwiczenia tego typu mają ogromny wpływ na:

  • zdolności siłowe
  • zdolności wytrzymałościowe
  • gibkość
  • koordynację ruchową
  • budowę i skład ciała

Można zatem powiedzieć, że ten typ treningu jest kompleksowy. Wszakże, oddziałuje na niemal każdą sferę. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, iż aerobik aerobikowi nie równy. Istnieje bowiem kilkadziesiąt form ćwiczeń aerobiku. Różnią się one intensywnością, częstotliwością oraz objętością.

Tak naprawdę, ćwiczeniem aerobicznym można określić każdą lekcję, która spełnia następujące zasady:

  • ćwiczenie ma charakter ogólnorozwojowy, tj: angażuje dużą ilość partii mięśniowych
  • trening realizowany jest przy intensywności od 60 do 85% tętna maksymalnego
  • czas treningu nie jest krótszy niż 30-45 minut
  • łączna, tygodniowa objętość treningowa to nie mniej niż 120 minut

Oznacza to, że dzisiaj w definicję aerobiku wpisuje się chociażby: bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. To wszystko może być ćwiczeniem aerobowym, pod warunkiem, że będzie realizowane zgodnie z powyższymi zasadami.

Aerobik debiutował w latach 60-tych ubiegłego wieku za sprawą amerykańskiego uczonego Kennetha Coopera. Pełniący rolę lekarza NASA opracował system ćwiczeń poprawiających wydolność krążeniowo-oddechową (do dziś spotykamy się z tzw. testem Coopera).

Na przestrzenii lat aerobik wielokrotnie ewoluował. Liczne badania pozwoliły na niemałą metamorfozę. Dzisiaj aerobik nadal jest realizowany w klubach fitness, z tą różnicą, że rodzajów lekcji jest blisko pięćdziesiąt. Każda forma dedykowana jest konkretnemu przypadkowi. Dzięki czemu o aerobiku można powiedzieć, że jest efektywną, zindywidualizowaną formą aktywności fizycznej.

Jak zrzucić brzuch w miesiąc – odżywianie

W pierwszej kolejności chcielibyśmy zaznaczyć, że wszelkiego rodzaju diety głodówkowe odpadają. 30 dni to zbyt długi okres, by decydować się na tak radykalne rozwiązanie.

Zdrowa, zbilansowana dieta dostosowana do naszego zapotrzebowania to najlepsze rozwiązanie. Gwarantuje pełne bezpieczeństwo i co najważniejsze – jest skuteczna. Wystarczy ograniczyć dietę o 300kcal, by organizm pobierał energię z materiału zapasowego (tłuszczu).

Podsumowując, odchudzanie w miesiąc jest jak najbardziej możliwe. Oczywiście, nie powinniśmy liczyć na zrzucenie kilkunastu kilogramów, gdyż jest to absolutnie niemożliwe do wykonania (chyba, że przy zabiegach chirurgicznych).

Aby spotęgować efekty diety i odżywiania, warto zastosować suplementy. Wśród tych, które z pełnym przekonaniem możemy polecić są: Acai Berry Extreme, Silvets oraz African Mango.