Dieta, trening i suplementy na rzeźbę. Co jeść, jak ćwiczyć i co stosować na rzeźbę?

Rzeźbienie sylwetki to proces, który zwykle następuje po udanej budowie masy mięśniowej. Celem tegoż procesu jest uwidocznienie mięśni i zejście do możliwie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Jak prawidłowo rzeźbić sylwetkę?

Piękna, umięśniona i atletyczna sylwetka to marzenie nie jednego mężczyzny i nie jednej kobiety. Niestety, rzadko kiedy – marzenia są realizowane. Częstokroć plan na odchudzanie czy budowę masy mięśniowej jest przerywany. Tylko nieliczni docierają do procesu rzeźbienia sylwetki, tj. działań mających na celu podkreślić uzyskane rezultaty.

Dieta na rzeźbę. Co jeść, aby wyrzeźbić ciało?

O tym, że odżywianie stanowi kluczowy element w walce o wymarzoną sylwetkę, nie trzeba nikogo przekonywać. Dieta ma fundamentalne znaczenie, dlatego też – to właśnie od nie powinniśmy zacząć.

Ułożenie jadłospisu na rzeźbę nie jest trudne. Wystarczy poznać zapotrzebowanie energetyczne (wzór na CPM), a następnie obniżyć je o około 5-10%. Dzięki takowemu zabiegowi, organizm będzie pobierał energię z materiału zapasowego, tj. tkanki tłuszczowej. Dieta na rzeźbę powinna być również pełnowartościowa i zdrowa. Należy szczególną uwagę przykładać do regularnego spożywania posiłków.

Niezwykle istotnym aspektem jeśli chodzi o „rzeźbę” jest optymalne nawodnienie organizmu. Nie powinniśmy ani przesadzać, ani nadmiernie ograniczać spożycia wody. Około 2-3 litrów to – z reguły – optymalna wartość.

Trening na rzeźbę. Jak ćwiczyć, aby wyrzeźbić ciało?

Aby podkreślić i uwidocznić mięśnie, musimy ciężko trenować. Co istotne, trening na rzeźbę – wygląda nieco inaczej, aniżeli ma to miejsce w przypadku klasycznego treningu redukcyjnego, czy – tym bardziej – treningu na siłę i masę.

Przede wszystkim, należy pamiętać o tym, że trening powinien być bardzo intensywny. Nie ma jednak potrzeby, aby nadużywać ćwiczeń cardio. W przypadku rzeźbienia ciała – ćwiczenia siłowe powinny wystarczyć. Świetnie sprawdzą się tzw. ćwiczenia izolowane, tj. formy aktywności angażujące pojedyncze grupy mięśniowe.

Rekomendujemy korzystanie z treningów łączonych, w których ilość serii będzie nieco większa (4-5). Warto również zwiększyć ilość powtórzeń (12-18).

Suplementy na rzeźbę. Co warto stosować, aby wyrzeźbić ciało?

Kiedy dochodzimy do etapu rzeźbienia ciała, nadal musimy stosować suplementy diety. Prócz produktów towarzyszących na redukcji/masie, takich jak aminokwasy, gainery, białko czy kreatyna – warto zastosować tzw. spalacze tłuszczu dla sportowców.

Produktem, któremu warto się bliżej przyjrzeć jest Fast Burn Extreme – to wieloskładnikowa propozycja, rekomendowana przez wielu profesjonalistów. Skład produktu prezentuje się następująco:

Ekstrakt z korzenia pokrzywy indyjskiej – ForsLean® (Coleus forskohlii) [10% forskoliny]; ekstrakt z owoców garcinia cambogia – Citrin® (Garcinia cambogia) [50% kwasu hydroksycytrynowego]; otoczka kapsułki – żelatyna; ekstrakt z liści zielonej herbaty (Camellia sinensis) [45% EGCG]; mikrokapsułkowania kofeina bezwodna – Newcaff™ [75% kofeiny]; ekstrakt z nasion zielonej kawy (Coffea robusta) [50% kwasu chlorogenowego]; ekstrakt z nasion kakaowca właściwego (Theobroma cacao) [24% teobrominy]; kofeina bezwodna; substancja przeciwzbrylająca – sole magnezowe kwasów tłuszczowych; ekstrakt z owoców maliny właściwej (Rubus idaeus) [50% ketonów malinowych]; ekstrakt z owoców pomarańczy gorzkiej (Citrus aurantium L.) [6% synefryny]; ekstrakt z owoców papryki rocznej (Capsicum annuum L.) ; ekstrakt z owoców pieprzu czarnego – BioPerine® (Piper nigrum L.) [95% piperyny]; barwniki – tlenki i wodorotlenki żelaza, dwutlenek tytanu, azorubina; chlorowodorek pirydoksyny (witamina B6); pikolinian chromu.

Skład produktu ma gwarantować nie tylko szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, ale także generować dodatkowe siły, które w przypadku wszelkich procesów redukcyjnych – bywają mocno ograniczone.